Vraag en antwoord

Artikelen in winkelwagen0
  • Zijn de vragenlijsten ook digitaal af te nemen?

    Voor het digitaal afnemen en scoren van vragenlijsten is ASEBA-Web beschikbaar. Momenteel zijn hiermee de vragenlijsten voor 1½-5, 6-18 en 18-59 jarigen af te nemen en te scoren.

    Voor het digitaal scoren van vragenlijsten kan ASEBA-PC worden gebruikt.  

  • Tot wanneer wordt Assessment Data Manager (ADM) ondersteund?

    Vanaf 1 juni 2017 wordt ADM niet langer ondersteund door ASEBA. ADM wordt vervangen door het programma ASEBA-PC, wat reeds beschikbaar is voor het invoeren, digitaal afnemen en scoren van de verschillende ASEBA vragenlijsten. Voor meer informatie over ASEBA-PC kunt u hier klikken. 

  • Wat is ASEBA-PC?

    ASEBA-PC software vervangt Assessment Data Manager (ADM). U installeert dit programma op uw computer.

    Het programma maakt het eenvoudig om vragenlijsten digitaal af te nemen en te scoren. Er zijn modules beschikbaar voor de voorschoolse (CBCL/1½-5, C-TRF), schoolgaande (CBCL/6-18, TRF, YSR) en volwassenen vragenlijsten (ASR, ABCL).
    Met de Multiculturele Family Assessment Module (MFAM) kunt u data van de CBCL/6-18, TRF, YSR, ASR en ABCL invoeren, scoren en vergelijken met gebruikmaking van multiculturele opties.

    U kunt data exporteren naar Excel of SPSS voor statistische en andere doeleinden.

    Voor een uitgebreide instructie van het gebruik van ASEBA-PC kunt u de Engelstalige gebruikershandleiding hier raadplegen. Er is tevens een korte opstarthandleiding beschikbaar, u kunt deze hier raadplegen. Daarnaast kunt u ook een aantal korte instructievideo's bekijken over het gebruik van ASEBA-PC, u kunt deze hier bekijken. 

  • Wat is ASEBA-Web?

    ASEBA-Web vervangt WebForms Direct als platform voor het online afnemen en verwerken van vragenlijsten van ASEBA. U gebruikt dit programma online.

    Het programa maakt het eenvoudig om data verkregen met ASEBA-vragenlijsten te beheren. Er zijn modules beschikbaar voor de voorschoolse (CBCL/1½-5, C-TRF), schoolgaande (CBCL/6-18, TRF, YSR) en volwassenen vragenlijsten (ABCL, ASR). Met de Multicultural Family Assessment Module (MFAM) kunt u data van de CBCL/6-18, TRF, YSR, ASR en ABCL invoeren, scoren en vergelijken met gebruikmaking van multiculturele opties. 

    De vragenlijsten zijn beschikbaar in het Nederlands. Ook de schermen die bijvoorbeeld ouders, jeugdigen of leraren te zien krijgen zijn in het Nederlands. Aan de kant van de instelling, dus degenen die de vragenlijsten versturen en scoren, is het programma in het Engels. Ook de resultaten, dus de profielen, zijn in het Engels.

    U kunt data exporteren naar Excel of SPSS voor statistische en andere doeleinden.

    Voor een uitgebreide instructie voor het gebruik van ASEBA-Web kunt u de Engelstalige gebruikershandleiding hier raadplegen. Er is tevens een korte opstarthandleiding beschikbaar. U kunt deze hier raadplegen. Daarnaast kunt u ook een aantal korte instructievideo's bekijken over het gebruik van ASEBA-PC, u kunt deze hier bekijken. 

  • Wat zijn de systeemvereisten voor ASEBA-PC?

    ASEBA-PC kan gebruikt worden in diverse besturingssystemen van Microsoft en op MacIntosh computers met computer virtualisatiesoftware. Voor de meest recente informatie over de systeemvereisten kunt u hier klikken.

  • Kan ASEBA-PC worden gebruikt op een Citrix-netwerk?

    ASEBA-PC wordt niet ondersteund op een Citrix-netwerk. 

  • Wat zijn e-units?

    E-units worden gebruikt om vragenlijsten af te nemen en te scoren via ASEBA-Web. 
    Voor elk van de volgende acties wordt één e-unit berekend:

    - Het creëren van een vragenlijst voor online invullen door een informant of cliënt
    - Het afdrukken van een papieren vragenlijst voor handmatig invullen door een informant of cliënt
    - Het invoeren van gegevens van een papieren vragenlijst
    - Het scoren van vragenlijsten om een profiel te creëren

    Het afnemen van een vragenlijst en het vervolgens scoren van deze vragenlijst kost dus twee e-units.

  • Hoe kan ik mijn wachtwoord voor ASEBA-PC of ASEBA-WEB veranderen?

    Deze procedure is hetzelfde voor ASEBA-PC en ASEBA-WEB.

    Om uw wachtwoord te veranderen, klikt u op uw naam (of de Administrator) op de werkbalk en kiest u voor  "change password". U wordt gevraagd om uw huidige wachtwoord in te voeren, daarna kunt u uw nieuwe wachtwoord invullen. U kunt ook een korte instructievideo over het veranderen van uw wachtwoord hier bekijken. 

  • Waar kan ik updates voor ASEBA software vinden?

    Updates voor ASEBA-PC kunt u hier downloaden. 

    Updates voor uw ASEBA-netwerk kunt u hier downloaden. 

     

  • Wat zijn de systeemvereisten voor gebruik van ASEBA-PC op een netwerk?

    ASEBA-Netwerk biedt de mogelijkheid om toegang tot ASEBA-PC te delen op een netwerk. U kunt ASEBA-PC op een netwerk gebruiken door middel van een netwerklicentie, deze licentie kun u hier bestellen. Voor de meest recente informatie over de systeemvereisten kunt u hier klikken. 

  • Neem contact met ons op
Verstuur